Månelys

Velkommen til Månelys.

Månelys er en avdeling for barn i alderen 3-6 år, og har 24 barn fordelt på 24 plasser.

På Månelys er det lett å finne seg en lekekamerat og venn! Vi er fem voksne på avdelingen, i tillegg har vi ofte hjelp av personer som som er i praksis hos oss.

Vi deler Månelys ofte i grupper. Da kan vi lese, male, danse, eksperimentere, leke osv.

Maxiklubben er en gruppe for de eldste barna i barnehagen, det er maxiklubb hver onsdag og annenhver fredag. 3 og 4 åringene har en egen klubb som heter miniklubben, som er hver onsdag.

Vegg i vegg ligger Gullstjerna, og våre barn får ofte gå på besøk
til de små søte barna som går der.

Når vi har samlingstund elsker barna bl.a "språkposene" våre. En språkpose kan f.eks. bestå av konkreter til et eventyr. Vi kan også dramatisere, lese og synge.

Barna er glade i gå på tur, og det gjør vi minst en gang i uka.
Kirkeparken, lekeplasser i nærmiljøet og bussturer til Fredrikstad eller Sarpsborg.

Månelys har også et galleri på kjøkkenet, velkommen :)