Studenter i Roselia

Roselia Barnehage har avtale med høgskolen i Østfold, avd. for barnehagelærerutdanning, om å være partnerbarnehage. Det vil si at vi har praksislærere hos oss som tar i mot studenter i praksis. Nylig avsluttet seks lovende studenter sin praksis hos oss og ga oss en hyggelig hilsen, se bildet.

Vi har hatt 12 studenter fra 1. og 2.trinn på høgskolen innom i inneværende barnehageår. Vi setter veldig pris på å ta i mot kommende barnehagelærere i praksis hos oss.

De kommer med ferske kunnskaper, med store forventninger og med et" kritisk blikk" på hva vi driver med. Vi ønsker selvfølgelig at de skal stille oss spørsmål om hvofor vi gjør som vi gjør - og hva vi tenker om det. Det virker skjerpende for oss og vi kan alltid lære noe nytt. Det er også nyttig å bli minnet på noe vi kanskje har glemt å tenke på i en hektisk hverdag.

Nå skal vi ikke ta i mot nye studenter før til høsten, men vi gleder oss allerede:)

Når man har så mange som 6 studenter her samtidig, krever det også at vi viser gjestefrihet og er rause når pauserommet er fullt og parkeringsplassene er få. Da er det ekstra hyggelig å få en hilsen fra studentene - og vi ønsket derfor å dele den. Dersom dere ikke kan lese teksten på bildet, er den gjengitt her:

Kjære Roselia barnehage

Vi føler oss veldig heldige som har fått være i praksis hos dere! At dere er en så populær barnehage skjønner vi godt - her er det kun fantastiske mennesker som vil alle godt! Varmen dere gir barn og voksne hver dag er så herlig, og vi må takke dere tusen ganger for at vi har fått være en del av den! Et bedre utgangspunkt på vår reise som kommende pedagoger kunne vi ikke fått. Håper så klart vi ser dere igjen snart!

STOR hilsen fra deres favoritt-studenter!

Tobias, Kaisa, Malin, Tonje, Camilla og Emilie.