Opptaket er ferdig i Roselia

Opptaksmøtet ble avholdt 12mars, og opptaket er nå ferdig for vår del. Vi sendte ut tilbud om plass til 18 nye barn og alle har nå takket ja til plassen. De nye barna starter opp i perioden august til september 2024. Vi skal ha foreldremøte for nye foreldre onsdag 17.april kl.18.00, og invitasjon vil bli sendt ut til alle nye foreldre.

Det er 18 heldige barn som har fått plass hos oss kommende barnehageår.

Dessverre fikk vi heller ikke dette året, plass til alle som ønsket plass i Roselia barnehage som sitt førsteønske. Det synes vi er trist, men vi må følge gjeldende lovverk i forhold til blant annet disponibelt areale og antall ansatte per barn. Vi må også følge barnehagens vedtekter i forhold til opptakskriterier når vi fordeler plasser til våre søkere.

Det er Fredrikstad kommune som har ansvaret for å sende ut avslagsbrev til de som ikke har fått plass i hovedopptaket. Men, det forsøkes alltid å finne en ledig barnehageplass til alle som har søkt før fristen 1.mars, før eventuelt avslagsbrev sendes ut.

Kontakt gjerne daglig leder, om du ikke har hørt noe og har spørsmål til opptaket.

Ellen K. Henriksen, daglig leder

Mail: roseliabarnehage@gmail.com