Prosjekt Fiskesprell

Gjennom prosjekt "Fiskesprell" skal vi bidra med å spre sjømatglede til barna, foreldre og ansatte.

I august 2023 meldte vi oss på "Fiskesprell". Dette er et nasjonalt kostholdsprogram, der målet er å øke sjømatkonsumet blant barn og unge. Gjennom dette prosjektet vil vi skape sjømatglede og gjøre sjømat til et naturlig valg. Vi skal kunne tilby barna "fiskemat" til frokost og lunsj, hver eneste dag. I forbindelse med dette prosjketet, startet vi opp med et eget prosjekt i barnehagen "Under vann", der vi skal gjøre om barnehagen til et hav. Her kan fantasien løpe løpsk og vi kan lage det vi finner under vann. Dette prosjektet avslutter vi med et foreldrearrangement, der barna skal lage fiskesuppe til dere foreldre tirsdag 30.april.

Vil dere vite mer, sjekk ut fiskesprell.no

Vi ble intervjuet i forbindelse med prosjektet og intervjuet kan dere lese her: