Foreldremøte 21.Januar

Foreldremøte 21. januar 2015 18.00-20.30 Hans Inge Knudsen kommer til barnehagen og snakker om grensesetting. Alle ansatte vil være tilstede, og vi håper mange foreldre også vil komme. Alle har vi noe å lære om dette viktige tema.

Kunsten å være foreldre med god samvittighet.
Dette foredraget vil vise deg hvordan du kan kommunisere bedre med barnet ditt og unngå lammende krangler og sinne. Hvordan vi kan være bevisste foreldre som tør å si nei med god samvittighet

Foredraget er et motsvar til oppdragertrender hvor barn blir møtt med kjeft, straff, trusler, bestikkelser og timeout for å endre adferd.

Hva gjør du når barnet ditt ikke oppfører seg slik du ønsker

-  når barnet legger seg ned foran godterihylla i butikken og hyler og spreller med armer og bein

-  når barnet ikke vil være med deg hjem fra barnehagen

-  når barnet ikke vil spise opp maten sin

Har familielivet blitt mer slitsomt enn hyggelig, og er de siste rester av tålmodighet blitt borte?

Hvorfor er det slik at mange foreldre tynges av dårlig samvittighet og følelsen av å være en dårlig foreldre når de slett ikke trenger å føle det slik?

Målet må være å vise hvordan du kan kommunisere med barnet på en respektfull måte hvor både den voksne og barnet har integriteten i behold.

Mer om Hans Inge Knudsen finner dere på hans hjemmeside.

www.raptus-barna.com